Vă așteptăm în echipa noastră! Anunț privind organizarea concursului pentru ocuparea unui post vacant în cadrul DGPDC!
Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului anunță concurs pentru ocuparea următoarei funcții vacante:
- – specialist/ă principal/ă în cadrul Direcției îngrijire alternativă și adopție
Detalii AICI:
Scopul general al funcției:
Asigurarea protecției copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți plasați în centrele de plasament.
Sarcinile de bază:
1.Conlucrarea cu autoritățile tutelare în vederea asigurării plasamentului planificat al copiilor aflați în situație de risc;
2. Monitorizarea termenului de plasament planificat al copiilor;
3. Asigurarea respectării drepturilor copiilor aflați în plasament planificat;
4. Coordonarea procesului de re (integrarea) a copiilor;
5. Sistematizarea informației cu privire la copiii plasați din municipiul Chișinău.
Atribuţiile de serviciu:
1.Conlucrarea/colaborarea DPDC sectoare/primăriile suburbane/ instituției de plasament/case comunitare/servicii familiale și cu organele de ocrotire a normelor de drept cu privire la sesizările cazurilor copiilor;
2. Contribuie la identificarea formei de plasament al copilului aflat în situație de risc sau separat de părinți;
3. Elaborează planuri și rapoarte pe domeniul de activitate
4. Analizează, asigură corectitudinea realizării și implementării actelor normative, regulilor interne și prezintă rapoarte Direcția îngrijire alternativă și adopție și DGPDC despre desfășurarea activităților;
5. Asigurarea respectării drepturilor copiilor aflați în plasament planificat;
6. Coordonarea procesului de (re)integrare a copiilor;
7. Perfectează demersuri către structurile statale și nestatale privind colectarea informațiilor veridice privind copiii aflați în situații de risc;
8. Întreprinde măsurile de identificare a rudelor copiilor aflați în serviciile de plasament, în colaborare cu alte entități juridice, cu scopul reintegrării lor în familia biologică/extinsă;
9. Întreprinde măsuri de menținere a legăturilor membrilor familiei biologice/extinse cu copilul;
10. Conlucrează cu DPDC sectoare, AT din suburbiile municipiului Chișinău cu atribuții de monitorizare, sprijin metodologic, solicitarea și consolidarea rapoartelor pe domeniul de gestiune;
11. Asigură organizarea evaluarea dosarelor copiilor din plasament;
12. Stabilește instrumentele de evaluare și monitorizare;
13. Propune, formează mecanisme pentru eficientizarea activității între structurile statale și nestatale;
14. Completează registrul de evidență a copiilor aflați în situații de risc din municipiul Chișinău;
Tip de angajare: Perioadă nedeterminată.
Cerințe specifice:
Studii: Superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul social, pedagogic, psihologic sau în științe socio-umane, psihologie.
Vechimea în muncă: minimum 1 an de experiență profesională în domeniul aferent funcției solicitate.
Cunoștințe:
• Cunoașterea legislației în domeniul protecției drepturilor copilului și administrației publice locale;
• Cunoștințe teoretice și practice în domeniul protecției drepturilor copilului și administrației publice;
• Cunoașterea metodologiilor și standardelor internaționale în domeniu;
• Cunoștințe IT la nivel de utilizator: Microsoft Word, Excel, PowerPoint, etc.
Abilități: lucru cu informaţia, planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, instruire, mobilizare, soluţionare de probleme, comunicare eficientă, monitorizare.
Atitudini/Comportamente: responsabilitate, imparțialitate, conduită morală și profesională desăvârșită, spirit de inițiativă, lucrul în echipă, tact și pricepere în munca cu oamenii, disponibilitate la schimbare, diplomație, creativitate, flexibilitate, disciplină, spirit de observație, tendință spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate urmează să depună personal/prin poștă la adresa: mun. Chișinău, str. Alexandru Vlăhuță, nr. 3, sau la adresa de email veronica.procopii@pmc.md, Dosarul de concurs care conține:
- CV-ul;
- Copia diplomei de studii și a suplimentului la diplomă;
- Copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- Documente ce atestă experiența profesională;
- Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere.
Pentru informații suplimentare privind condițiile de desfășurare a concursului la proba interviu puteți contacta Direcția resurse umane la numerele de telefon: 022226098 sau 067443351, sau la adresa de e-mail: veronica.procopii@pmc.md, persoana responsabilă – Dna Veronica Procopii.
Doar candidații preselectați vor fi contactați și invitați la interviu.